Polls

Jak przewidujesz rozwój multimediów?

Wyniki

Loading ... Loading ...
Nowinki techniczne
Ogniwa typu SILVER
Jak do tej pory ogniwa fotowoltaiczne produkowana była przez jedna technologię, polegająca na nanoszeniu metalicznych połączeń w formie obwodów drukowanych na mono lub polikrystalicznych płytkach krzemowych. Ciągłe doskonalenie w sprawie obniżenia kosztów i zużycia materiałów spowodowały wynalezienie konstrukcji o nazwie “silver”. Sposób ten został wynaleziony przez australijskich naukowców dr. K. Webera i prof. A. Blakersa. Proces budowania ogniwa typu Silver jest odmiennym sposobem tworzenia miniaturowych ogniw z krystalicznego krzemu W krzemowej płytce, o grubości 1-2 mm, wykonuje się za pomocą specjalnych technik, szereg żłobków, najczęściej w odstępach ok. 0, 1 mm. Tworzą one ciąg cienkich pasków krzemowych zwanych “silver”. Na brzegach płytki nie ma żłobków, dzięki czemu nienaruszona cześć pełni funkcje mocująca dla pasków silver. Następnie paski w wyniku standardowej obróbki zamieniane są w ogniwa słoneczne, które wycina sie z płytki i układa na płaskim szklanym podłożu i . Baza rowkowa jest wytrawiana szybko, a wytrawianie trwa tak długo dopóki rowek nie rozszerzy się na całą grubość płytki. Przynosi to wzrost powierzchni czynnej. Dzięki tej technice uzyskuje się do 10 razy mniej strat krzemu, w porównaniu do modułu wykonanego w sposób tradycyjny. Baterie typu „silver” absorbują również słońce dwustronnie. Dzięki temu pionowy moduł “silver” będzie zbierał promieniowanie od wschodu do zachodu, co dodatkowo zwiększy jego efektywność i pozwoli na instalacje w niedostępnych teraz miejscach. Dodatkowym atutem jest również to, iż ogniwa te wykazują dowolny stopień przeźroczystości, co umożliwia wykonanie z nich przepuszczającego światło szklanego sufitu. Kolejną ich zaletą jest również niższa czułość na wzrost temperatury otoczenia, co pozwala na pracę w gorącym klimacie.

Pozycjonowanie daje zarobić

Sprzedaż online to rynek mocno rozwojowy. Konsumenci chętnie wybierają sklepy internetowe, aukcje, zamawiają różne usługi za pośrednictwem kontaktu wirtualnego. Zaufanie do takich praktyk rośnie. Stworzenie strony www nie wystarczy do zdobycia klienta. Trzeba wdrożyć pozycjonowanie. Zdobycie linków musi być stałe, najlepiej z powiązanych tematycznie, rzetelnych portali. Do pozycjonowania potrzeba też unikalnych tekstów, zawierających frazy kluczowe z punktu widzenia specjalizacji witryny, prowadzonej działalności ogólnie.

 

Nakłady oscylują w zakresie kilkudziesięciu złotych do kilku tysięcy w zależności od rozwoju komercyjnej struktury. Wielkie portale typu e-commerce wiedzą doskonale, że masowy ruch z wyszukiwarki zapewnia ogromny poziom przychodów równoważących tego typu inwestycję. Pozycjonowanie stwarza szansę. Wymaga jednak cierpliwości, strategicznego podejścia, stałości. Miejsca w rankingu bowiem nie są nigdy stałe. Trzeba o nie walczyć, a pozycjonowanie na starcie daje ogromną przewagę nad rywalami.

Napisz komentarz

Musisz być zalogowany żeby skomentować artykuł.