Polls

Jak przewidujesz rozwój multimediów?

Wyniki

Loading ... Loading ...
Nowinki techniczne
Ogniwa typu SILVER
Jak do tej pory ogniwa fotowoltaiczne produkowana była przez jedna technologię, polegająca na nanoszeniu metalicznych połączeń w formie obwodów drukowanych na mono lub polikrystalicznych płytkach krzemowych. Ciągłe doskonalenie w sprawie obniżenia kosztów i zużycia materiałów spowodowały wynalezienie konstrukcji o nazwie “silver”. Sposób ten został wynaleziony przez australijskich naukowców dr. K. Webera i prof. A. Blakersa. Proces budowania ogniwa typu Silver jest odmiennym sposobem tworzenia miniaturowych ogniw z krystalicznego krzemu W krzemowej płytce, o grubości 1-2 mm, wykonuje się za pomocą specjalnych technik, szereg żłobków, najczęściej w odstępach ok. 0, 1 mm. Tworzą one ciąg cienkich pasków krzemowych zwanych “silver”. Na brzegach płytki nie ma żłobków, dzięki czemu nienaruszona cześć pełni funkcje mocująca dla pasków silver. Następnie paski w wyniku standardowej obróbki zamieniane są w ogniwa słoneczne, które wycina sie z płytki i układa na płaskim szklanym podłożu i . Baza rowkowa jest wytrawiana szybko, a wytrawianie trwa tak długo dopóki rowek nie rozszerzy się na całą grubość płytki. Przynosi to wzrost powierzchni czynnej. Dzięki tej technice uzyskuje się do 10 razy mniej strat krzemu, w porównaniu do modułu wykonanego w sposób tradycyjny. Baterie typu „silver” absorbują również słońce dwustronnie. Dzięki temu pionowy moduł “silver” będzie zbierał promieniowanie od wschodu do zachodu, co dodatkowo zwiększy jego efektywność i pozwoli na instalacje w niedostępnych teraz miejscach. Dodatkowym atutem jest również to, iż ogniwa te wykazują dowolny stopień przeźroczystości, co umożliwia wykonanie z nich przepuszczającego światło szklanego sufitu. Kolejną ich zaletą jest również niższa czułość na wzrost temperatury otoczenia, co pozwala na pracę w gorącym klimacie.

Multimedia w reklamie.

Rynek reklamowy stara się wykorzystywać wszystkie środki masowego przekazu, aby dotrzeć do swojego potencjalnego odbiorcy i na niego wpłynąć. Jednym z podstawowych sposobów realizacji tych celów są prezentacje multimedialne, których twórcy mogą czasami pretendować do miana twórców dzieł sztuki multimedialnej. Dzisiejsza reklama nie potrafi obejść się bez prezentacji multimedialnych, mających pokazać reklamowany produkt w sposób atrakcyjny i chwytliwy, działając na tak ważne zmysły człowieka jak wzrok i słuch. Graficy reklamowi tworzą fascynujące prezentacje, które zwracają naszą uwagę starannością wykonania, łatwością przekazu oraz zadziwiają innowacyjnością.

Stosują w nich zarówno animacje, jak i obrazy statyczne. Prezentacja multimedialna pozwala reklamie zaprezentować produkt w innowacyjny i ciekawy sposób, zarówno w Internecie jak i w telewizji, dzięki czemu dociera do bardzo szerokiej grupy odbiorców. Powstają już nawet firmy, które specjalizują się w tworzeniu nowoczesnych prezentacji multimedialnych. Określane są one mianem „creative services”.

Comments are closed.